بازدید 1758

 سفر هیأت بلندپایه چین به کره‌شمالی

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز -پنجشنبه- گزارش داد که هیأتی از حزب کمونیست و دولت چین، برای شرکت در جشن روز تأسیس کره‌شمالی به پیونگ‌یانگ سفر می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۹۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 07 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا از رویترز، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز -پنجشنبه- گزارش داد که هیأتی از حزب کمونیست و دولت چین به ریاست «لیو گوژونگ» معاون نخست‌وزیر این کشور، برای شرکت در جشن روز تأسیس کره‌شمالی به پیونگ‌یانگ سفر می‌کند.

در این گزارش آمده است که این سفر به دعوت کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره‌شمالی و دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره انجام می‌شود. 

کره‌شمالی در تاریخ نهم سپتامبر روز تأسیس خود را جشن می گیرد. این تاریخ به عنوان روز پایه‌گذاری جمهوری در کره‌شمالی شناخته می‌شود و امسال هفتاد و پنجمین سالگرد آن برگزار می‌شود.

 یک هیأت چینی به رهبری «لی هنگ جونگ» عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین نیز در ماه جولای از پیونگ یانگ دیدار کرده و در رژه نظامی بزرگداشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره شرکت کرد.

این نخستین بازدید یک هیأت چینی از کره‌شمالی از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ بوده است. 

سفر هیأت چینی به پیونگ‌یانگ پیش از سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به روسیه برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور انجام می‌شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی